W raporcie Top AI Driven Companies prezentowanym podczas Kongresu Biznes Polska Świat wyróżniono m.in. firmę RTB House. W myśl hasła „Technologia marketingowa oparta o deep learning” Head of Sales Mateusz Dąbrowski przybliżył audytorium profil działalności firmy.
RTB House powstało w 2012 roku. Przez ten czas, czyli 11 lat innowacji doprowadziło nas do ponad 1 500 współpracowników i 3000 klientów na całym świecie. Odnotowujemy ponad 30 mld impresji miesięcznie i 540 mln kliknięć w takim samym okresie. Zasięg firmy wynosi około 95% powierzchni internetowych globu.
Nie wierzę, że to mogłoby się wydarzyć gdyby firma nie miała naprawdę solidnej technologii. Przebicie się z Polski na taką skalę globalną, wymaga czegoś, co na tle konkurencji będzie wypadało bardzo dobrze. Dbamy, aby co roku wdrażać ważne innowacje. Tą najistotniejszą (…) było wdrożenie deep learning w 2017 r. Aktualnie skupiamy się na przygotowaniu do zmiany cookieless w przeglądarce Chrome. Podążamy za trendami, więc nasz CEO kilka dni temu ogłosił, że rozwijamy technologię ContentGPT.
Opowiadał Mateusz Dąbrowski, Head of Sales w RTB House.
Marketing zasilany deep learning według RTB House
RTB House skupia się na performance marketingu. Priorytetem jest bazowanie na mierzalnych działaniach, które są dostarczane klientom. Coraz lepsze rezultaty może gwarantować AI, dlatego firma stawia na wdrażanie innowacji w marketingu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzięki uprzejmości prelegenta mogliśmy lepiej zrozumieć, dlaczego wdrażanie rozwiązań deep learnigowych jest tak cenne dla biznesu. Uczenie głębokie stara się odwzorować sieci neuronowe w ludzkim mózgu. Musimy jednak pamiętać, że modele deep learning wymagają naprawdę dużych ilości danych. Wymagają także czasu na tzw. fazę nauki. W związku z tym kampania marketingowa nie będzie działała z pełnym potencjałem od pierwszego dnia. Do tego potrzebna jest odpowiednia liczba użytkowników, danych i upływ czasu.
Doskonałym przejawem sprawności zaangażowania technologii deep learning jest Tesla, a dokładniej samochody tej firmy. Auta te muszą być przygotowane na jeszcze więcej scenariuszy niż człowiek może przewidzieć. Pojazdy na podstawie danych mogą same się uczyć jak zareagować w danej sytuacji.
Fot. Kongres Biznes Polska Świat
Wyzwania dla AI w biznesie
Na przykładzie RTB House deep learning rozpoznaje wzorce zachowań i odnajduje użytkowników z najwyższym potencjałem. Internet daje genialne możliwości analizowania danych o użytkownikach, a uczenie głębokie tworzy rozwiązania polegające na docieraniu do konsumentów i doskonalszych niż dotąd wycenach.
Kontynuował Mateusz Dąbrowski
RTB House w przyszłości chce nadal udoskonalać modele pozwalające na jeszcze lepszym rozumieniu użytkownika. W tym celu chce rozwijać ContextAI, a dzięki wdrożeniu ContentGPT, narzędzie pozwoli na synchroniczne wykorzystywanie możliwości GPT i LLM. Innym ważnym wyzwaniem także dla całej branży będzie polityka cookieless, czyli wycofanie third party cookies co będzie zgodne z nowymi funkcjonalnościami zgodnymi z Google Privacy Sandbox.
Czytaj dalej: