Firma zajmująca się sztuczną inteligencją głosową, ElevenLabs, umożliwia teraz autorom publikowanie audiobooków generowanych przez AI w swojej aplikacji Reader. Ogłoszenie pojawia się kilka dni po tym, jak firma nawiązała współpracę ze Spotify w zakresie audiobooków narracyjnych przez AI.
ElevenLabs, która w zeszłym miesiącu zebrała 180 milionów dolarów w ramach mega-rundy, zaczęła zapraszać autorów do wypróbowania ich programu wydawniczego za pośrednictwem aplikacji na zasadzie próbnej w zeszłym roku. Program ten jest od dziś otwarty dla wszystkich autorów.
Firma potwierdziła działania, wyjaśniając, że celem jest dostarczenie przystępnych cenowo i dostępnych narzędzi do tworzenia audiobooków, które w innym przypadku mogłyby kosztować znacznie więcej w produkcji studyjnej.
Sama platforma ma na celu konkurowanie z Audible, które ElevenLabs uważa za oferujące niższe stawki tantiem dla autorów. W ramach swojego modelu, audiobooki ElevenLabs będą oferowane w aplikacji Reader, a firma będzie płacić autorom, gdy użytkownicy będą angażować się w ich treści.
Obecnie płaci około 1,10 USD autorom, gdy słuchacze angażują się w audiobook przez 11 minut lub więcej.
ElevenLabs podało, że przeciętny użytkownik spędzał 19 minut na słuchaniu opublikowanych książek w ich aplikacji podczas fazy testowej. Chociaż startup uważa, że te stawki są jednymi z najlepszych w branży, mogą się one jeszcze zmienić wraz ze skalowaniem programu.
Na początku wypłaty są oferowane autorom w USA i dotyczą tylko tytułów w języku angielskim. Później planuje rozszerzyć wypłaty na tytuły w 32 językach, które obsługuje dla audiobooków.
Firma planuje również stworzenie rynku, na którym autorzy będą mogli sprzedawać swoje treści.
Większa szansa dla ElevenLabs polega na tym, że autorzy i wydawcy będą generować audiobooki za pomocą technologii AI poprzez płatne plany, które wahają się od 11 do 330 dol. miesięcznie. Jest to tańsze niż rezerwowanie czasu w studio i płacenie aktorom głosowym.
Warto zauważyć, że ElevenLabs już zasilało inne platformy audio, takie jak Pocket FM i Kuku FM, aby przekształcać tekst w treści audio.
Ruch firmy w kierunku stania się powierzchnią wydawniczą i dystrybucyjną do hostowania większej ilości treści niezależnych jest zgodny z planami CEO ElevenLabs, Matiego Staniszewskiego, dotyczącymi rozszerzenia się na więcej doświadczeń konsumenckich.
Czytaj też: