Pinterest ulepsza swoją funkcję wyszukiwania wizualnego, dodając kilka nowych możliwości.
W poniedziałek firma ogłosiła, że wdraża nowe funkcje, które mają poprawić działanie opcji umożliwiającej użytkownikom wyszukiwanie przy użyciu obrazu zamiast tekstu. Wśród nich znajdują się narzędzia pozwalające precyzyjniej zawężać i doprecyzowywać wyniki wyszukiwania, a także rozwiązania, które sprawiają, że wyszukiwanie wizualne staje się bardziej dostępne w całym serwisie Pinterest.
Firma uważa, że nowe dodatki pomogą Pinterestowi wyróżnić się jako wyszukiwarka rzeczy, które użytkownikom trudno opisać słowami — takich jak klimat, styl czy estetyka.
Jedna z nowych funkcji ma pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć, co dokładnie podoba im się w danym Pincie — początkowo w kategorii mody damskiej w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.
Gdy użytkownik kliknie na Pina, pojawi się animowany efekt „poświaty”, a Pinterest wygeneruje słowa, które pomogą określić, dlaczego dany Pin się podoba. Według firmy, funkcja ta jest oparta na modelach języka wizualnego (Visual Language Models, VLM), czyli formie generatywnej sztucznej inteligencji.
Nowości w PInterest
Dodatek ten przypomina multimodalne wyszukiwanie Google’a, które łączy tekst i obrazy w jedno zapytanie. W tym przypadku jednak Pinterest pomaga użytkownikowi, samodzielnie generując słowa, które można wykorzystać do doprecyzowania i zawężenia wyszukiwania. (Firma podkreśla, że używa „wiodących w branży” modeli multimodalnych, ale nie wskazuje konkretnych nazw.)
Kolejna aktualizacja umożliwi użytkownikom doprecyzowanie wyników wyszukiwania modowego poprzez poszukiwanie alternatyw dla danego elementu garderoby w innym kolorze, stylu czy materiale. Przykładowo, Pinterest sugeruje, że można w ten sposób znaleźć podobny styl o bardziej „Y2K” estetyce albo zamiennik marynarki, który będzie bardziej odpowiedni na oficjalne okazje.
Pinterest zapowiada także rozszerzenie funkcji wyszukiwania wizualnego na więcej obszarów aplikacji — w tym możliwość rozpoczęcia wyszukiwania wizualnego przez dłuższe przytrzymanie dowolnego Pina na stronie głównej.
Aktualizacja pojawia się niedługo po ogłoszeniu, że Pinterest zacznie oznaczać obrazy wygenerowane przez AI, a wkrótce pozwoli użytkownikom ograniczyć liczbę wyświetlanych treści stworzonych przez sztuczną inteligencję. To reakcja na liczne skargi użytkowników, którzy obawiali się, że AI „zrujnuje” Pinteresta i jeszcze bardziej utrudni odnalezienie autentycznych obrazów, które mogłyby inspirować do przyszłych zakupów.
W połączeniu z nowymi funkcjami opartymi na AI oraz usprawnionym wyszukiwaniem wizualnym, Pinterest ma nadzieję na ponowne ugruntowanie swojej pozycji jako narzędzia wizualnych zakupów wspieranego przez sztuczną inteligencję — zamiast platformy, którą AI niszczy.
Czytaj też: