Według nowych badań przeprowadzonych przez Canva już 45% osób szukających pracy przyznaje, że używa narzędzi AI do ulepszania swoich CV.

    Nie tylko firmy stawiają na AI — również osoby szukające pracy korzystają z najnowszych technologii, aby “wypolerować” swoje życiorysy i zwiększyć szanse na zdobycie wymarzonej pracy.

    Ostatnie badanie ujawnia również, że większość pracodawców akceptuje użycie AI. To sugeruje, że tradycyjne tekstowe CV odchodzi do lamusa.

    Podpowiadamy, jak sprawić, aby twoje CV wyróżniało się z tłumu. I jak pomoże w tym AI.

    Szukanie pracy we współpracy z AI

    Sztuczna inteligencja szybko zmienia sposób, w jaki pracujemy, a rekrutacja nie jest wyjątkiem. Stworzenie idealnego CV jest trudnym zadaniem dla wielu, dlatego nie dziwi, że osoby szukające pracy chętnie korzystają z darmowych i płatnych narzędzi do CV opartych na AI. Te ułatwiają całe zadanie.

    REKLAMA
    BrandMe CEO
    REKLAMA
    BrandMe CEO

    Platforma do projektowania graficznego online, Canva, we współpracy z firmą badawczą Sago, przeprowadziła ankietę wśród 5000 menedżerów ds. zatrudnienia i 5000 osób szukających pracy. Celem było odkrycie trendów w poszukiwaniu pracy, jak i zatrudnianiu kandydatów.

    Respondenci ankiety pochodzili z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Meksyku i Brazylii, przy czym kandydaci z Indii najczęściej wykorzystywali AI do wzmocnienia swojego CV (74%). Na drugim miejscu była Brazylia (50%). We Francji i Hiszpanii osoby szukające pracy preferowały tradycyjne metody, z udziałem AI na poziomie niskim do średniego.

    Wniosek: 45% respondentów szukających pracy przyznało, że używało generatywnej AI do budowania, aktualizowania lub ulepszania swojego CV

    badanie Canva 2024 r.

    Menedżerowie ds. zatrudnienia lubią CV wzmocnione przez AI

    Choć może to wydawać się sprzeczne z powszechnym przekonaniem, że używanie AI do tworzenia CV jest w pewnym sensie oszustwem, badanie wykazało, że aż 90% menedżerów ds. zatrudnienia respondentów uznało używanie generatywnego AI w materiałach aplikacyjnych za w pełni akceptowalne.

    Canva pomaga w tworzeniu CV ludziom z całego świata
    Canva pomaga w tworzeniu CV ludziom z całego świata

    Spośród menedżerów ds. zatrudnienia, 46% ankietowanych powiedziało, że AI powinno się używać w minimalnym stopniu, aby uzupełnić pomysły i treści kandydata. Z kolei 44% stwierdziło, że może być używana do tworzenia dowolnej treści w CV.

    Co więcej, 57% wszystkich rekruterów preferuje CV z elementami wizualnymi niż tylko tekstowe, a 71% respondentów twierdzi, że te ostatnie będą przestarzałe w ciągu pięciu lat.

    Amy Schultz, globalny szef ds. pozyskiwania talentów w Canva, powiedziała Fox Business, że kandydaci powinni czuć się “uspokojeni przez tę ankietę, że mogą nadal używać AI jako swego rodzaju świetnego punktu wyjścia”.

    — Wiemy, że szukanie pracy może być naprawdę trudne, może być naprawdę zniechęcające, więc jeśli jest coś, co może sprawić, że poczujesz się lepiej z tym doświadczeniem, to myślę, że ludzie powinni się tego trzymać

    powiedziała Amy Schultz z Canva

    Szukanie pracy za pomocą CV wygenerowanego w AI. Czy rekruterzy to wykryją?

    Pojawia się pytanie, czy rekruterzy są w stanie rozpoznać, kiedy kandydaci używają AI do ulepszenia swojego CV.

    Badanie wykazało, że zdecydowana większość (67%) menedżerów ds. zatrudnienia uważa, że ​​mogą stwierdzić w większości lub we wszystkich przypadkach, kiedy czytają CV zmodyfikowane przez AI.

    Chociaż Schultz pozytywnie ocenia korzyści dla kandydatów i rekruterów z korzystania z AI, zastrzegła, że ​​kandydaci powinni zawsze dokładnie sprawdzać to, co wypływa z narzędzi do tworzenia CV. Trzeba mieć pewność, że nasze dokumenty są poprawne i zgodne z odpowiednim tonem głosu i doświadczeniem.

    CV z pomocą AI. Wyróżnij się — wskazówki dla kandydatów

    Schultz powiedziała, że ​​rekruterzy spędzają średnio tylko 7,4 sekundy na przeglądaniu CV, zanim zdecydują, czy poświęcić czas na dokładniejsze przeczytanie.

    Dla kandydatów oznacza to, że ich CV musi od razu przyciągnąć uwagę menedżera ds. zatrudnienia pod względem wizualnym, aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie się na liście potencjalnych pracowników.

    Oto kilka wskazówek:

    1. Wirtualny projektant graficzny dla każdego

    Chociaż możliwe jest zaprojektowanie atrakcyjnego CV bez użycia sztucznej inteligencji, jest to zdecydowanie bardziej czasochłonne. Korzystanie z narzędzia AI do tego zadania zaoszczędzi czas i przedstawi twoją treść w najbardziej atrakcyjny wizualnie sposób, który przyciągnie więcej uwagi na twoje rzeczywiste doświadczenie.

    2. Optymalizacja słów kluczowych jest niezbędna

    Ponieważ AI staje się integralną częścią procesu zatrudniania, wiele zespołów HR również zwraca się do AI, aby przesiewać CV i znaleźć najbardziej odpowiednich kandydatów. Dlatego niezbędne jest, aby twoje CV zawierało słowa kluczowe i terminologię obecne w ogłoszeniu o pracę.

    Często będzie tak w sposób naturalny, jednak narzędzie AI zaoszczędzi czas na dopracowywaniu języka i terminów technicznych używanych w każdym opisie stanowiska. AI dostosuje twoją aplikację do każdej pozycji, dając ci większe szanse.

    3. Korzystaj, ale nie zastępuj

    AI może być cennym atutem, ale ważne jest, aby pamiętać, że twoje CV jest twoją wizytówką. Dokładnie sprawdź każdą treść wygenerowaną przez AI, aby zapewnić jej dokładność i autentyczność. Spersonalizuj swoje CV, aby pokazać twoją unikalną propozycję wartości i twoją osobowość — i być może zastanów się jeszcze raz, zanim użyjesz go do listu motywacyjnego.

    Czytaj też:

    REKLAMA
    BrandMe CEO