Raport

    Zbliża się premiera II edycji raportu Top 100 Firm AI Driven w regionie CEE. Zostaną w nim przedstawione spółki, które korzystają lub tworzą rozwiązania technologiczne wykorzystujące sztuczną inteligencję.

    Rada Ekspertów dyskutowała nad tegorocznym zestawieniem, kryteriami wyboru oraz zmianami, które należy wprowadzić do raportu. Jedno się nie zmienia.

    Na zdjęciu od lewej: Aleksander Fedoruk, Beata Mońka – CEO Art of Networking

    — Głównym założeniem jest promowanie wiedzy oraz rozwiązań w obszarze sztucznej inteligencji. Warto, by szefowie i zarządy polskich firm zrozumiały, że od postępu technologicznego nie ma odwrotu — zauważa Beata Mońka, CEO Art of Networking.

    Nawet najlepsza znajomość rynku, za kilka lat może już nie wystarczyć. Niezbędne będzie posiadania kompetencji cyfrowych na najwyższym poziomie.

    Na zdjęciu od lewej: Tomasz Czechowicz – Założyciel, Partner Zarządzający MCI Capital, Paweł Szreder – Partner Bain & Company, Jan Góralczyk – Senior Investment Analyst MCI Capital, Tomasz Mrozowski – Investment Partner MCI Capital

    — Jest grono prezesów w Polsce, którzy są na bieżąco, chcą się dokształcać, czytają, jeżdżą na kursy dodatkowe. To jest super — podkreśla prof. Dariusz Jemielniak, Akademia Leona Koźmińskiego, wiceprezes Polskiej Akademii Nauk.

    REKLAMA
    Raport

    Sprawdź: TOP AI Driven Companies – Raport 2023

    — Ale są też tacy, którzy mają wrażenie, że znają swoją branżę, więc to im wystarczy. Niestety problem jest taki, że mamy transformacyjną technologię, która powoduje, że sama znajomość branży już nie wystarczy — dodaje.

    Na zdjęciu od lewej: Kinga Piecuch – Managing Director of Hewlett Packard Enterprise Poland, Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – Wiceprezes PAN, Profesor Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, Członek Rady Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii, Dr hab. Piotr Sankowski – Twórca IDEAS NCBR; profesor Instytutu Informatyki Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW

    Globalny wyścig technologiczny jest faktem. Z wielu przyczyn kraje Unii Europejskiej w praktyce próbują nadrobić dystans dzielący je w zestawieniu ze Stanami Zjednoczonymi, a nawet Chinami. Tymczasem rozwój sztucznej inteligencji zmieni nie tylko biznes, ale tak naprawdę życie każdego z nas.

    Jak firmy w Polsce korzystają z AI

    Z I edycji raportu Top 100 Firm AI Driven w regionie CEE wynikało, że polskie firmy wykorzystują AI przede wszystkim do wewnętrznej optymalizacji procesów. Chodzi np. o zwiększenie zaangażowania klienta, automatyzację procesu jego obsługi czy też poprawę efektywności marketingu. Wdrażane rozwiązania przyczyniały się do umacniania pozycji rynkowej konkretnych przedsiębiorstw, ale już wtedy było widoczne, że niezbędny jest kolejny etap wdrażania rozwiązań AI.

    Na zdjęciu od lewej: Tomasz Mrozowski – Investment Partner MCI Capital. Anna Pawlak-Kuliga – CFO IKEA Retail. Bartosz Bednarz – Szef Redakcji Interia Biznes

    Region Europy Środkowo-Wschodniej ma potencjał odegrać większą rolę w rewolucji technologicznej. Niezbędne jest jednak ograniczenie barier oraz zwiększenie środków na badania i rozwój. II edycja raportu ma pokazać najnowsze trendy oraz dokonania firm w ostatnim czasie. Takie są założenia, jakie postawiła przed sobą Rada Ekspertów.

    — Mamy bardzo dobrą metodologię. Wykonujemy ciężką pracę, żeby raport był jak najbardziej obiektywny, żeby był jak najlepszy jakościowo. Jest fajnie ustrukturyzowany — mówi Tomasz Czechowicz, managing partner, CEO, fund manager MCI. — Jest to dobry, merytoryczny materiał na rynku, na którym praktycznie brakuje tego typu informacji — dodaje.

    Na zdjęciu: Tomasz Czechowicz – Założyciel, Partner Zarządzający MCI Capital

    Premiera II edycji raportu Top 100 Firm AI Driven w regionie CEE odbędzie się już 25 listopada na II Kongresie Biznes – Polska – Świat.