Optymalizacja profilu na LinkedIn w 2023 roku polega na wykorzystaniu różnych elementów profilu do budowania profesjonalnego wizerunku, prezentowania osiągnięć i umiejętności, dzielenia się treściami z innymi profesjonalistami oraz nawiązywania kontaktów z kolegami, partnerami biznesowymi i potencjalnymi pracodawcami lub klientami. LinkedIn Premium pozwala na więcej, zapewniając dostęp do sztucznej inteligencji.

    Po pierwsze, ważne jest, aby wrzucić aktualne i reprezentatywne zdjęcie profilowe, które powinno zajmować około 60% przestrzeni i odzwierciedlać wygląd, w jakim zazwyczaj jesteś widziany w pracy. Taka przynajmniej jest zalecana praktyka.

    Po drugie, ustaw szersze zdjęcie w tle, które przedstawia coś więcej o tobie. Niekoniecznie musi to być twoja sylwetka lub twarz. Jednocześnie na zdjęciu powinno znajdować się coś zapadającego w pamięć i mówiącego więcej o tobie jako osobie.

    Dalej – nagłówek profilu. Znacznie wpływa on na atrakcyjność całego profilu. Oprócz podania stanowiska zawodowego, warto dodać więcej szczegółów o swojej obecnej roli, i tym, co ona dla ciebie znaczy, lub co osiągnąłeś.

    Unikaj używania pustych fraz i języka pełnego zwrotów, które są często stosowane, ale nie dają realnego wglądu w osiągnięcia czy zawodowe powiązania. Zamiast tego lepiej być konkretnym.

    REKLAMA
    BrandMe CEO
    REKLAMA
    BrandMe CEO

    LinkedIn Premium zapewnia szersze możliwości

    Podsumowanie LinkedIn pozwala opowiedzieć swoją historię. Może służyć nie tylko do wymieniania ostatnich stanowisk czy umiejętności, ale również do nawiązania kontaktu z potencjalnymi pracodawcami i współpracownikami, dostarczając więcej informacji o sobie, tym, co doprowadziło cię do obecnej pracy i czego szukasz dalej.

    Ważną częścią profilu jest lista umiejętności. LinkedIn ułatwia wyszukiwanie i wybór umiejętności pasujących do twojego doświadczenia i specjalizacji, ale należy uważać, aby nie przesadzić i nie zalewać profilu talentami, które są tylko pośrednio związane z obecną lub przyszłą pracą.

    Jeśli chcesz rozwijać profil, musisz dzielić się także odpowiednimi treściami. Dzięki temu zwiększysz atrakcyjność swojego profilu. Publikuj więce regularnie. Dlaczego? Regularne aktualizowanie profilu jest kluczowe dla podtrzymania zainteresowania – tak odbiorców, jak i algorytmów LinkedIn. Ponadto regularne publikowanie nowych treści, zarówno własnych, jak i tych od innych liderów w branży, jest ważne, aby profil pozostał świeży i interesujący.

    Warto również upewnić się, że profil jest publiczny, aby ułatwić kontaktom i rekruterom odnalezienie cię. Można to zrobić, przechodząc do opcji edycji publicznego profilu i URL na swojej stronie LinkedIn.

    Aktualizowanie lokalizacji ułatwia znajdowanie cię kontaktom i rekruterom. Na przykład, jeśli jesteś programistą w Warszawie, dodanie lokalizacji pomoże firmom szybciej zawęzić swoje wyszukiwanie i zwiększy twoje szanse na otrzymanie wiadomości​​.

    Warto również dostosować URL swojego profilu, aby ułatwić jego znalezienie. Po dołączeniu do LinkedIn zazwyczaj przypisuje się URL zawierający części imienia i nazwiska wraz z losowym ciągiem numerów. Usuń numery i spraw, aby URL zawierał twoje pełne imię i nazwisko​​. LinkedIn pozwala na taką edycję.

    Zobacz porady na optymalizację profilu na Linkedin (j. angielski)

    Prośba o rekomendacje od bliskich kontaktów może również wzbogacić twój profil, oferując spersonalizowane świadectwa dotyczące wspólnej pracy, zrealizowanych projektów czy rozwiniętych umiejętności​​. Na koniec, nie zapomnij aktualizować swojego profilu, dodając informacje o obecnej pracy lub statusie poszukiwania pracy, nowych umiejętnościach czy zrealizowanych projektach. To nie tylko pokazuje konsekwencję, ale także fakt, że nadal się uczysz i rozwijasz – coś, czego zawsze szukają potencjalni pracodawcy lub partnerzy​​.

    Jak AI pomaga na LinkedIn Premium

    Jeśli wykupisz dostęp do LinkedIn Premium, zyskujesz dodatkowe opcje, które wykorzystują AI. To konkretnie:

    • Takeaways for Me. Umożliwia uzyskanie spersonalizowanych porad i streszczeń treści z LinkedIn. Po kliknięciu przycisku na końcu postu użytkownik otrzymuje krótkie podsumowanie, co ułatwia szybkie przyswajanie informacji.
    • Am I a Good Fit? Pomaga ocenić, czy oferta pracy pasuje do umiejętności użytkownika. Podaje streszczenie wymaganego doświadczenia i sugeruje sposoby interakcji z ofertą, np. wysłanie spersonalizowanej wiadomości do menedżera ds. rekrutacji.
    • Profile Enhancement. Wykorzystuje AI do sugerowania ulepszeń w profilu użytkownika, np. w sekcji “O mnie” czy w nagłówku profilu, aby zwiększyć jego atrakcyjność dla rekruterów lub klientów.
    • Top Choice Job. Umożliwia użytkownikom wyróżnienie ich najbardziej pożądanych ofert pracy, informując menedżerów ds. rekrutacji o wysokim zainteresowaniu daną ofertą.

    AI zapewnia wymierne korzyści na LinkedIn, ponieważ ułatwia personalizację doświadczeń użytkowników, umożliwiając im efektywniejsze wykorzystanie platformy. AI może np. pomóc w szybszym przeglądaniu ogromnej liczby ofert pracy, dostarczając rekomendacji dopasowanych do kwalifikacji i doświadczenia użytkownika. Ponadto wspiera optymalizację profilu, co może zwiększyć widoczność i atrakcyjność profilu dla rekruterów.

    Konto LinkedIn Premium oferuje ponadto dodatkowe funkcje, które nie są dostępne w standardowej wersji, takie jak zaawansowane narzędzia wyszukiwania, szczegółowe wglądy w to, kto przeglądał twój profil, oraz dostęp do kursów online i materiałów edukacyjnych. To czyni je cennym narzędziem dla profesjonalistów szukających pracy, rozwijających swoją karierę lub budujących sieć kontaktów biznesowych.

    Sprawdź też:

    REKLAMA
    BrandMe CEO