ESG Hub Poland

    IBM i Amerykański Związek Tenisowy (USTA) zaprezentowały przełomowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które mają odmienić doświadczenia kibiców podczas US Open 2024. Te innowacje są owocem trzydziestoletniego partnerstwa obu organizacji i pokazują, jak AI może przekształcić relacjonowanie wydarzeń sportowych oraz zaangażowanie fanów.

    Automatyczne raporty meczowe

    Ważną nowością jest wprowadzenie raportów meczowych generowanych przez AI. Wykorzystując model językowy Granite 13B, IBM będzie tworzyć obszerne artykuły dla wszystkich 254 meczów singlowych w turnieju głównym. Raporty te, dostępne kilka minut po zakończeniu spotkania, zaoferują kibicom dogłębną analizę gry zawodników, kluczowe statystyki i najważniejsze momenty meczu.

    Jonathan Adashek, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w IBM, podkreśla: „Raporty meczowe IBM pozwalają nam natychmiast dostarczać fanom wysokiej jakości treści dotyczące US Open. To przykład, jak firmy mogą unowocześniać i rozwijać swoje działania za pomocą technologii AI, takich jak watsonx„.

    Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:

    Ulepszenia w relacjach wideo

    IBM udoskonalił również system AI generujący komentarze do skrótów meczowych. Nowe rozwiązanie będzie tworzyć częstsze, bardziej ekspresyjne i kontekstowe komentarze oraz napisy w języku angielskim do najważniejszych momentów meczów singlowych. Skróty będą dostępne zaledwie kilka minut po zakończeniu spotkania.

    Zaawansowana analiza meczów

    Fani tenisa skorzystają także z całkowicie przeprojektowanego narzędzia IBM SlamTracker. Oferuje ono szczegółowe analizy przed meczem, w jego trakcie i po zakończeniu. Nowością jest trójwymiarowa grafika przedstawiająca aktualną sytuację na korcie, co zapewnia kibicom wciągające wizualne odzwierciedlenie akcji.

    Szkolenia zawodowe dla młodzieży

    Oprócz ulepszania doświadczeń kibiców, IBM i Fundacja USTA współpracują przy oferowaniu bezpłatnych szkoleń zawodowych poprzez program IBM SkillsBuild. Inicjatywa ta wpisuje się w misję Fundacji USTA wspierania młodzieży z trudnych środowisk oraz cel IBM, jakim jest przeszkolenie 30 milionów osób do 2030 roku.

    Podsumowanie

    Innowacje napędzane sztuczną inteligencją obiecują dostarczyć emocje z US Open 2024 ponad 15 milionom ludzi na całym świecie. – Partnerstwo IBM z USTA to przykład, jak firmy w każdej branży mogą modernizować i rozwijać swoje działania za pomocą zaawansowanych technologii AI – jak podsumowuje Jonathan Adashek.

    Czytaj dalej:

    REKLAMA
    REKLAMA