ESG Hub Poland

    Synerise, firma deep-tech specjalizująca się w modelowaniu zachowań opartych na AI i rozwiązaniach big data, ogłosiła znaczącą inwestycję w wysokości 8,5 miliona dolarów od VTEX.com (NYSE: VTEX) oraz renomowanych aniołów biznesu (w tym Marcina Zukowskiego, współzałożyciela Snowflake) jako część rundy finansowania Series B+. To strategiczne partnerstwo wzmocni ekspansję Synerise na nowe rynki i umocni jej pozycję jako globalnego lidera w dziedzinie behawioralnej AI.

    Synerise dostarcza zaawansowane technologie AI i big data na ponad 150 rynkach. Klienci firmy to liderzy branży w handlu detalicznym, bankowości, e-commerce i innych sektorach. Synerise realizuje codziennie ponad miliard autonomicznych decyzji opartych na AI. Jest to jedna z największych platform big data w Europie, uznana i nagradzana przez Google, Microsoft oraz Financial Times.

    VTEX wybrało polską firmę Synerise jako fundament technologii AI do zasilania funkcji AI Platformy VTEX i jej ekosystemu.

    VTEX stawia na Synerise

    Współpracując z VTEX, kompletną platformą handlową dla czołowych marek i detalistów, Synerise zwiększy swój globalny zasięg i zdolności innowacyjne. VTEX, firma notowana na nowojorskiej giełdzie, jest silnym graczem, któremu ufają globalne marki takie jak Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker oraz Whirlpool.

    Z 3500 aktywnymi sklepami online w 43 krajach, VTEX umożliwia markom i detalistom budowanie strategii omnichannel poprzez łączenie różnych kanałów i szerokiego ekosystemu handlowego, zapewniając szybsze wejście na rynek i niższe całkowite koszty posiadania, a także większą efektywność, mniejsze koszty utrzymania i inteligentniejsze inwestycje IT.

    Jesteśmy zachwyceni, mogąc powitać VTEX jako strategicznego partnera. Ta inwestycja potwierdza naszą technologię i wizję, zapewniając nam zasoby do przyspieszenia naszych planów rozwoju. Wspólnie z VTEX umożliwimy firmom pełne wykorzystanie potencjału angażowania klientów napędzanego AI i osiągnięcie nieporównywalnego sukcesu w krajobrazie handlu cyfrowego

    powiedział Jarosław Królewski, współzałożyciel i CEO Synerise

    Geraldo Thomaz, założyciel i współ-CEO VTEX, skomentował: — Jesteśmy pod wrażeniem technologii i zespołu Synerise. To zdecydowanie najlepszy model predykcji zachowań, który mieliśmy okazję przetestować. Wierzymy, że Synerise może skonsolidować warstwę infrastruktury dla firm rozwijających rozwiązania AI. Dostawcy AI będą się konsolidować tak szybko, jak dostawcy chmury. Widzimy Synerise jako rdzeń dla świata AI w handlu detalicznym.

    Współpraca globalna

    Partnerstwo zintegruje modele predykcji zachowań napędzane AI Synerise z platformą handlową VTEX, dostarczając klientom korporacyjnym VTEX zaawansowane możliwości AI. VTEX i Synerise podpisali term sheet, który agreguje umowę handlową i akcjonariacką. VTEX będzie rozwijać produkty i dodatki AI oparte na BaseModel.ai (technologia predykcji Synerise).

    Od lewej: Jack Dąbrowski (Chief AI Officer, Synerise), Jarosław Królewski (CEO/Founder, Synerise), Mariano Gomide de Faria (Co-CEO Founder, VTEX), Eugeniusz Licznarowski (CBDO, Synerise), Geraldo Thomaz (Co-CEO/Founder, VTEX), Tomasz Podgórski (CFO, Synerise)
    Od lewej: Jack Dąbrowski (Chief AI Officer, Synerise), Jarosław Królewski (CEO/Founder, Synerise), Mariano Gomide de Faria (Co-CEO Founder, VTEX), Eugeniusz Licznarowski (CBDO, Synerise), Geraldo Thomaz (Co-CEO/Founder, VTEX), Tomasz Podgórski (CFO, Synerise)

    VTEX łączy ponad 1000 integratorów systemów i niezależnych dostawców oprogramowania oraz ponad 6000 rozszerzeń VTEX IO stworzonych przez strony trzecie, umożliwiając kompleksowe rozwiązania dla swoich klientów z imponującą szybkością wdrożenia. Ten potężny ekosystem będzie przeszkolony do wdrażania rozwiązań napędzanych przez Synerise zintegrowanych z Platformą VTEX.

    Partnerstwo pozycjonuje obie firmy do przewodzenia przyszłości handlu napędzanego AI, umożliwiając firmom wykorzystanie danych i informacji w czasie rzeczywistym do personalizacji doświadczeń klientów, optymalizacji kampanii marketingowych i zwiększania sprzedaży.

    REKLAMA
    REKLAMA

    Synerise ogłosiło również nowych akcjonariuszy, w tym Marcina Zukowskiego, współzałożyciela Snowflake, oraz Simona Haya, byłego CEO dunnhumby. To rozszerzenie bazy akcjonariuszy wspiera rozwój Synerise na nowe rynki, od swoich korzeni w Polsce i Europie Wschodniej, aż do stania się globalnym liderem w dziedzinie AI zachowań.

    — Nasi nowi akcjonariusze odgrywają kluczowe role w świecie technologii i danych, a ich zaangażowanie oznacza nasze ambicje na przyszłość – powiedział Jarosław Królewski.

    Po tej inwestycji Synerise jest teraz wyceniane na ponad 120 milionów dol. Firma zatrudnia ponad 200 osób.

    Czytaj też: